2013年9月1日星期日

美国之音: 激进分子伏击尼日利亚协警,打死24人

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
激进分子伏击尼日利亚协警,打死24人
Aug 31st 2013, 23:57, by noreply@voanews.com (美国之音)

被怀疑是伊斯兰激进分子的人在尼日利亚杀死了至少24名协警。

这次袭击星期五发生在尼日利亚东北部博尔诺州的一座村庄。袭击后,仍然有34人失踪。

伏击的幸存者告诉官员说,他们组织的大约100人受到穿着尼日利亚军服的博科圣地民兵的袭击。

尼日利亚军方一直鼓励组建义务警员团体,以帮助军方追捕博科圣地民兵组织的成员,结束伊斯兰极端分子四年的叛乱。

自从2009年发动暴动以来,该伊斯兰团体已经实施了数十起致命袭击,造成数千人丧生。人权团体说,尼日利亚军方不分青红皂白重拳反击,也导致几百人死亡。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论