2013年9月1日星期日

美国之音: 格陵兰冰盖下发现大峡谷

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Copywriters are the smartest people online

There are two great reasons to become a professional copywriter. Find out today and enroll in this $197 online course.
From our sponsors
格陵兰冰盖下发现大峡谷
Aug 31st 2013, 20:06, by noreply@voanews.com (美国之音)

科学家们发现,在格陵兰的冰帽下面有一个大峡谷,这个峡谷有750公里长,深度与美国的大峡谷相当。

科学家们把几十年来通过飞机收集的雷达数据拼接起来,形成了一张隐藏在冰雪之下不为人所见的大峡谷的图形。

他们相信,这条大峡谷曾经是一条主要的水道,在大约4百万年前被冰雪覆盖。

即使到今天,这条大峡谷仍然把冰川融化的水输送到冰原的边际,并汇入大洋。

这条大峡谷起源于格陵兰岛的中部,通往格陵兰岛的北部海岸。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论