2013年9月15日星期日

美国之音: 阿富汗高层女警官遭枪击

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
阿富汗高层女警官遭枪击
Sep 15th 2013, 11:37, by noreply@voanews.com (美国之音)

阿富汗南部官员说,一名枪手开枪打伤一位高层女警官。这位女警官的前任也在几个月前遇害。
 
当局表示,尼加尔(nigar)警官星期天在赫尔曼德省首府拉什卡尔加遭遇枪击。全员说,枪手驾驶着摩托车,事发后逃离现场。
 
尼加尔是高级调查官,她接手之前,该职位由另一位妇女伊斯兰姆.比比担任,比比今年七月遭到枪杀。
 
许多人认为,比比任职高位显示塔利班政权2001年被赶下台后阿富汗为妇女提供了更多机会。
 
不过比比这位37岁的三个孩子的母亲,生前经常受到死亡威胁,威胁她的人不认同女性担任这一重要职务,就连她的亲兄弟也曾三次企图杀死她。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论