2013年9月8日星期日

美国之音: 青年党出面为索马里爆炸承担责任

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
青年党出面为索马里爆炸承担责任
Sep 7th 2013, 20:22, by noreply@voanews.com (美国之音)

华盛顿 — 伊斯兰激进组织青年党声称为索马里首都摩加迪沙的两起爆炸负责。至少18人死于这两次爆炸。

青年党在自己的网站上发表声明说,星期六他们在一家餐馆发动了袭击,因为外国和当地情报机构把那家饭店作为基地。

调查人员说,一枚汽车炸弹星期六在这家餐馆附近爆炸,几分钟后,一名自杀炸弹杀手在那里引爆了身上的炸药。

这家餐馆名为"农庄",老板是一个英裔索马里商人,此人游走于政府官员、政坛人士和记者之间。

青年党的声明说,这家餐馆隶属于"敌对分子",而且被利用来策划反穆斯林的阴谋。

青年党一直在为推翻索马里政府、从而施行严厉的伊斯兰律法而斗争。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论