2013年8月19日星期一

美国之音: 俄罗斯日本就岛屿争端举行会谈

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Eco-Friendly Mattresses

We're committed to presenting a line of sleep products that have a minimum impact on both your pocketbook and the environment. Visit us today!
From our sponsors
俄罗斯日本就岛屿争端举行会谈
Aug 19th 2013, 12:06, by noreply@voanews.com (美国之音)

俄罗斯高级官员和日本外交官星期一在莫斯科就如何结束长期领土争端举行会谈。
 
俄罗斯副外长马尔古拉夫和日本外务省高级官员杉山晋辅讨论了妨碍两国签署结束二战和平协议的领土争端。俄罗斯和日本都声称对四个太平洋小岛拥有主权。 日本称其为北方领土, 俄罗斯则称其为南千岛群岛。
 
俄罗斯在1945年二战即将结束时占领了这些岛屿。几十年来,日俄关系一直因这些岛屿争端而受到影响。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论