2013年9月2日星期一

美国之音: 美国周一庆祝劳工节

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Compare Hotels

Find great prices for amazing hotels wherever your next destination may be. It's simple to search 100+ sites at once!
From our sponsors
美国周一庆祝劳工节
Sep 2nd 2013, 06:48, by noreply@voanews.com (美国之音)

星期一是美国的劳工节,在这一天,美国人民庆祝劳动者做出的贡献,而这一天也非正式地标志着夏季的结束。

1894年,在美国工会的敦促下,9月的第一个星期一被定为正式假日。多年来,美国各城市在这一天举行盛大游行,向工厂的工会成员们表达敬意。

30年来,随着技术的发展和经济全球化,美国工会成员持续减少。1983年,20%的美国工人是工会成员,而到了2012年,这一比例降低为11%。

但在美国很多工作场所,都可以看到工会多年来取得的很多工作成果,包括每周五天工作制、健康保险以及带薪休假。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论