2013年11月10日星期日

美国之音: 在菲律宾造成至少1200人死亡的台风正逼近越南

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
在菲律宾造成至少1200人死亡的台风正逼近越南
Nov 10th 2013, 00:45, by (美国之音)

在菲律宾造成极大破坏和上千人死亡的强大台风现在正逼近越南。

气象预报人员说,台风海燕可能于星期天在越南登陆。

越南当局从沿海地区疏散了数十万人,台风的外围已经造成狂风和巨浪。

在菲律宾,台风海燕登陆时成为有记录以来最强大的风暴之一,台风的最高持续风速每小时达300公里左右。

官员们说,已经证实有138人死亡。不过菲律宾红十字会说,确切的死亡人数有可能超过1200人。救援人员正在瓦砾堆中寻找受难者。

救援人员估计,很多死难者都在受灾严重的礼智岛上。

菲律宾内政部长罗克萨斯说,很难形容礼智岛首府独鲁万市的受灾程度。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论