2013年11月10日星期日

美国之音: 台风海燕肆虐菲律宾恐上万人丧生

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
台风海燕肆虐菲律宾恐上万人丧生
Nov 10th 2013, 08:16, by (美国之音)

菲律宾地方官员表示,遭遇台风海燕正面冲击的一个中部省份的死亡人数可能高达上万人。礼智省的官员和警方在星期天评估灾情后提出这个估算。他们说,当地遭受了巨大的破坏,多数死亡是由溺水和倒塌的房屋造成的。
 
菲律宾内政部长罗克萨斯说,很难形容礼智省首府独鲁万市的受灾程度。目前还无法了解一些地方的死亡人数,因为台风造成通讯中断、许多道路遇阻。
 
台风海燕星期五登陆菲律宾,是有记录以来最强劲的风暴之一,最高风速达每小时300公里。
 
台风海燕目前在公海上,在向越南逼近。气象预报人员预计星期天晚些时候或星期一登陆。越南当局从沿海地区疏散了数十万人,台风的外围已经造成狂风和巨浪。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论