2013年10月23日星期三

美国之音: 尼日利亚军方击毙37名博科圣地激进分子

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Buy Bulbs, Seeds, and Plants

Our mission is to bring you top quality flower bulbs, perennial plants and other horticultural products exclusively over the internet, at the most economical prices.
From our sponsors
尼日利亚军方击毙37名博科圣地激进分子
Oct 22nd 2013, 23:13, by (美国之音)

尼日利亚军方说,他们在星期一晚间开始针对尼日利亚边远的东北部一个营地展开地面和空中打击,击毙了37名博科圣地嫌疑分子。

一名军方发言人说,这次袭击发生在博尔诺州。他说,在当地发现了属于伊斯兰集团博科圣地的武器弹药,还摧毁了他们的几辆汽车和摩托车。

尼日利亚军方实施这次打击的两天前,目击者说,全副武装的博科圣地士兵装扮成政府军人,埋伏在靠近喀麦隆边界的一个村庄的伪装检查站,杀害了19人。目击者和幸存者告诉西方新闻社,多数受害人都是被砍死的。

从2009年以来,博科圣地的伊斯兰分子一直为了在人口以穆斯林为主的尼日利亚北部实行严苛的伊斯兰法而战斗。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论