2013年10月31日星期四

美国之音: 韩国议员视察朝鲜的开城工业园

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
韩国议员视察朝鲜的开城工业园
Oct 30th 2013, 22:41, by (美国之音)

一些韩国议员星期三前往朝鲜的边界村庄,造访一家经过数月军事紧张对峙之后,最近重新开放的合资经营的工业园区。

预计21名议员和几名统一部官员将在他们造访开城工业园区的时候会晤韩国商人。开城工业园区在朝韩边界朝鲜境内一侧10公里。

韩国统一部女发言人朴秀珍表示,此行不仅仅是例行的视察。

今年4月在朝鲜进行第三次核试验之后,韩朝双方关系出现了不同寻常的紧张局面,这座工业园区在朝鲜撤出5万3千工人的情况下关闭。随着双方关系的改善,这个工业园区上个月重新开放,但是开工量只达到百分之80左右。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论