2013年10月31日星期四

美国之音: 刚果民主共和国部队重新夺取M23据点

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
刚果民主共和国部队重新夺取M23据点
Oct 30th 2013, 21:25, by (美国之音)

刚果民主共和国军队已经重新夺取了东部城镇布纳加纳,这是反叛武装M23仅存的最后几个据点之一。

政府官员和目击者表示,星期三,在M23反叛武装放弃了据守之后,政府部队进入了这个靠近乌干达边界的城镇。

M23反叛武装是去年在刚果的北基伍省发动叛乱之后,夺取了布纳加纳和其它的一些城镇。

自从上星期五以来,在联合国支持下的刚果部队发起重新夺取这些城镇的攻势以来,在该地区一直有激烈的交战。

过去数天的交战导致数千平民越过边界,逃到邻国乌干达。联合国难民署表示,预计到星期三结束,在乌干达寻求庇护的平民人数将达到1万人。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论