2013年8月11日星期日

美国之音: 伊拉克多处汽车爆炸,炸死至少55人

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
伊拉克多处汽车爆炸,炸死至少55人
Aug 10th 2013, 19:21, by noreply@voanews.com (美国之音)

伊拉克发生一系列汽车炸弹爆炸和其他袭击, 造成至少55 人丧生。看来这些袭击是经过精心策划的,袭击的目标是庆祝穆斯林斋月结束的人群。
 
伊拉克官员说,绝大多数汽车炸弹袭击星期六发生在首都巴格达附近,袭击的目标看来是繁忙的市场、咖啡店、以及全家人庆祝开斋节的去处。
 
警方说,其总一枚汽车炸弹在巴格达郊区一个露天市场爆炸,炸死7人。另外一枚汽车炸弹在巴格达以北180公里处的一个小镇爆炸,炸死8人。
 
伊拉克过去几个月来暴力行动升级,同时逊尼派穆斯林更频繁地举行集会反对什叶派政府。仅仅在七月份,就有1000多人丧生。
 
那些暴力行动令人担忧教派袭击可能卷土重来。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论