2013年8月26日星期一

美国之音: 联合国化武检查员在叙遭到射击

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
联合国化武检查员在叙遭到射击
Aug 26th 2013, 12:12, by noreply@voanews.com (美国之音)

联合国说,身份不明的狙击手在叙利亚首都大马士革向联合国化学武器检查员乘坐的一辆汽车开火。
 
联合国检查组正试图调查上星期在大马士革东郊古塔发生重大化学武器袭击事件的指称。
 
反政府武装人员和活动人士说,政府军使用化学武器杀害了数百人。政府否认这一指称,并指责反政府武装使用化学武器。
 
联合国秘书长潘基文说,联合国检查组的这辆汽车遭到多次射击,致使车辆"已无法使用"。检查员回到一处政府检查哨卡,但计划换乘新车继续工作。
 
潘基文星期一早些时候说,检查工作的成功可能会阻遏未来在叙利亚或其它地方使用化学武器。
 
美国批评叙利亚直到袭击发生五天后才允许检查人员前往现场。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论