2013年10月28日星期一

美国之音: 刚果军队称夺取了该国东部一些城镇

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
刚果军队称夺取了该国东部一些城镇
Oct 27th 2013, 19:27, by (美国之音)

在刚果民主共和国东部,反叛武装和政府军士兵之间的战斗星期天进入第三天。政府军表示他们又夺取了两座城镇。
 
刚果陆军一名发言人说,部队夺取了靠近卢旺达边界的北基伍省M23反叛武装据点鲁丘鲁附近的基温乍和基林格拉。
 
但是据报在战略要地基布姆巴镇,尽管军方说一天前已经从叛军手中夺取了该地区,而一些战斗仍然在继续。
 
双方的战斗始于上周五,在此不到一周之前,刚果政府和M23反叛武装之间的和平谈判破裂,原因是双方在赦免叛军人员方面没有达成协议。
 
刚果军队和M23叛军都互相指责对方首先发动攻击。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论