2013年10月28日星期一

美国之音: 阿比耶全民公决以决定归属苏丹或南苏丹

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
阿比耶全民公决以决定归属苏丹或南苏丹
Oct 28th 2013, 07:53, by (美国之音)

苏丹和南苏丹边界有争议地区的一个部落星期三举行单方面投票,以决定归属哪个国家。苏丹和南苏丹都宣称对该地区拥有主权。

石油资源丰富的阿比耶地区举行了为期三天的投票,而苏丹和南苏丹政府都没有批准这次投票。直到星期一早上,还不清楚苏丹和南苏丹是否会接受投票结果。

苏丹和南苏丹都未能确定参加阿比耶全民公决的投票资格,而投票由于这一僵局而推迟了数月。

喀土穆政府要求允许与苏丹结盟的少数米色利亚牧民同多数恩哥克-丁卡部落民一起投票,而朱巴政府要求将投票范围限于恩哥克-丁卡部落民。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论