2013年10月28日星期一

美国之音: 海峡论谈:怎么看夏业良被北大解聘?

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
50% off Print Subscription of USA Today

Get the news delivered to your doorstep. Lock in the savings and receive USA Today for just $0.75 a day.
From our sponsors
海峡论谈:怎么看夏业良被北大解聘?
Oct 27th 2013, 15:15, by (赵婉成)

华盛顿 — 北京大学经济学院副教授夏业良上星期五遭北大解聘。53岁的夏业良多年来主张宪政民主和言论自由,他尖锐批评当局严厉控制意识形态,新闻媒体和知识传播。

夏业良曾说,他可能因为'反体制]被解聘,他接受美国之音采访时说,当局事先周密安排将他解聘。北大的理由则是,夏业良的解聘不是政治问题,而是学术能力问题。

台湾和美国学术界有上百名教授为他声援。夏业良解聘事件显示出什么现象和问题?他的被解聘给台湾什么启示?

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论