2013年10月21日星期一

美国之音: 哈尔滨出现重度雾霾 学校停课机场关闭

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Thousands of Free eBooks

BookBub brings you free & bargain national bestselling eBooks in the genres of your choice! Sign up now & join 1.5 million happy readers.
From our sponsors
哈尔滨出现重度雾霾 学校停课机场关闭
Oct 21st 2013, 07:31, by (美国之音)

中国东北城市哈尔滨空气污染极其严重,学校被迫停课,机场关闭,并造成交通堵塞。

气象预报部门官员星期一说,空气中对人体危害最大的微粒含量超过世界卫生组织设定的安全标准大约40倍。

中国官方的新华社说,星期一是哈尔滨启动冬季取暖的第一天,因此出现这一紧急状况。

经济高速发展以及大量使用煤在中国广大地区造成严重污染,迫使中国领导层不得不承诺加以改进。多年来,中国政府一直保证要努力解决污染问题,但成效甚微。

中国官员星期一说,预计重度雾霾将持续24小时。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论