2013年10月21日星期一

美国之音: 海峡论坛:中国加大力度促统,台湾如何招架?

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
海峡论坛:中国加大力度促统,台湾如何招架?
Oct 20th 2013, 15:18, by (赵婉成)

就在这几个星期,两岸之间的互动,以及中国大陆的频频动作,让人感受到,中国正在加大压力,好让两岸之间开始进行政治协商。

被广为谈论的"马习会"是否真能在明年的亚太经合会上实现,则出现了让人臆想的蛛丝马迹。中国国台办表示"两岸领导人会面是两岸中国人自己的事,不需要借着国际会议场合",而台湾总统马英则再度表示"中国大陆仍然是中华民国的领土"。

两岸是否在各说个话?双方在言词上的来来回回让人看到了什么?中国加大压力要进行对政治协商,台湾如何招架?

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论