2013年9月27日星期五

美国之音: 克里与伊朗外长举行历史性会晤

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
克里与伊朗外长举行历史性会晤
Sep 26th 2013, 23:49, by noreply@voanews.com (美国之音)

美国国务卿克里星期四与伊朗外交部长扎里夫就伊朗核项目举行了历史性的一对一会谈。

他们在纽约的会晤是自1979年伊朗伊斯兰革命以来美国和伊朗官员之间举行的最高级别会谈。1979年,美国人被绑为人质,两国的外交关系急转直下。

克里说,他很高兴看到扎里夫来到纽约与世界主要大国见面。他说,扎里夫提出了几项具可能性的建议。

扎里夫在与克里会谈之前,他就伊朗的核项目问题会晤了联合国安理会五个常任理事国以及德国的外交部长们。

英国外交大臣黑格说,有关会谈的气氛与精神极其良好,这是近期来的一大进步。

所有各方计划下个月在日内瓦再次举行会谈。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论