2013年10月11日星期五

美国之音: 欧洲央行与人民银行将开始交换货币

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
欧洲央行与人民银行将开始交换货币
Oct 10th 2013, 13:23, by noreply@voanews.com (钟辰芳)

华盛顿 — 欧洲中央银行星期四说,它将和中国人民银行建立货币交换业务,让彼此可以提供对方需要的货币。
 
这是欧元区与中国贸易投资增加的一个迹象。
 
依据为期3年的货币交换协议,人行将提供欧洲央行最高可达3500亿的人民币(560亿美元),欧洲央行则提供人行最高可达450亿(608亿美元)的欧元。
 
这个协议意味着欧洲央行可以确保它的17个成员欧元区,只要有需要即可借到人民币。
 
欧洲央行在一个声明中说,这个协议可以协助确保金融市场的稳定。
 
欧洲央行目前和美国、英国、加拿大和瑞士有类似的货币交换协议。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论