2013年10月9日星期三

美国之音: 23人死于中非动乱

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
23人死于中非动乱
Oct 8th 2013, 20:39, by noreply@voanews.com (美国之音)

中非地方民兵和被解散的曾支持中非共和国总统的叛乱集团之间的冲突导致至少23人丧生。

安全官员和目击证人说,民兵组织和前塞勒卡叛乱集团之间星期二一早在中非西北地区的一个边远村落爆发冲突。

还没有消息说明冲突的导火线是什么,也没有人说是谁挑起了冲突。中非军事官员告诉美国之音,前塞勒卡叛乱分子击退了民兵。

上个月,中非总统米歇尔•乔托迪亚宣布他已经解散了扶助他上台掌权的塞勒卡叛乱集团。

三月份,乔托迪亚领导一支在同一塞勒卡集团旗下的武装力量盟军,推翻了博齐泽总统,结束了他历时十年的统治。

中非共和国自从1960年从法国获得独立以来,已经历了一长串的政变和叛乱。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论