2013年10月9日星期三

美国之音: 东盟峰会将讨论南中国海领土争端问题

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Free Bestselling eBooks

It's easy: sign up in under 10 seconds, tell us what kind of eBooks you love & we'll email you a list of deals every day - FREE! Join now!
From our sponsors
东盟峰会将讨论南中国海领土争端问题
Oct 9th 2013, 07:17, by noreply@voanews.com (美国之音)

预计在文莱举行的为期两天的东盟峰会上,南中国海领土争端将是首要议题。

东盟年度会议星期三在文莱的一个会议中心召开。此后,美国、中国、韩国、日本和其他国家的领导人将参加会谈。

出席东盟峰会的很多领导人是从亚太经济合作组织会议直接前往文莱的。亚太经合组织在印度尼西亚的巴厘岛举行了为期两天的年度会议。

共有10个成员国的东盟正与中国共同制定一部处理南中国海海事争端的具有法律约束力的行为准则。包括今年峰会东道国文莱在内的四个东盟成员国以及中国都宣称对能源资源丰富的南中国海拥有主权。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论