2013年10月9日星期三

美国之音: 意大利拘留涉嫌载运移民的船长

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
意大利拘留涉嫌载运移民的船长
Oct 9th 2013, 00:01, by noreply@voanews.com (美国之音)

意大利星期二拘留了一名35岁的突尼斯男子。据信此人是载运数百名非洲移民船只的船长。这艘船上星期在意大利南部的兰佩杜萨岛沿海沉没。

另一方面,潜水员仍在继续搜索沉船中的尸体,死于这次事故的人数已经高达275人。

这艘船载客多达500人,多半是来自厄立特里亚和索马里的移民,他们只是试图抵达欧洲大陆的移民潮中的一小部分。只有155人获救。

这在涉及经济移民和难民的事件中是伤亡最惨重事件之一。这些人试图从非洲越过地中海来欧洲寻求新生活。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论