2013年10月5日星期六

美国之音: 埃及冲突,死伤人数增加

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
埃及冲突,死伤人数增加
Oct 5th 2013, 07:29, by noreply@voanews.com (美国之音)

在埃及的星期五祈祷之后,当被罢免的埃及总统穆尔西的数千名支持者试图进行一次反对军事政府的抗议行动时,示威者跟安全部队爆发了冲突。而穆尔西前总统就是被军事政府赶下台的。
 
埃及健康部的官员说,在这场支持穆尔西的伊斯兰激进份子与埃及安全部队在开罗的交战当中,有4人死亡。冲突开始于穆尔西的支持者试图挺进解放广场,而那是异议份子以及要求政治与社会改变人士过去三年来的重镇。
 
同时,埃及全国又有40人受伤。星期天是埃及与以色列在1973年战争的纪念日,预计当天将会有更多的示威活动。
 
埃及临时军事政权表示,镇压抗议示威是打击恐怖主义的防御行动。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论