2013年10月3日星期四

美国之音: 美国分析人员:朝鲜重启反应堆证据确凿

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Publish Your Book on Kindle

Learn to self-publisher your book on Kindle. Boost your brand and credibility with this step-by-step training course for just $99. Enroll today.
From our sponsors
美国分析人员:朝鲜重启反应堆证据确凿
Oct 3rd 2013, 00:53, by noreply@voanews.com (美国之音)

一家著名的美国研究机构表示,朝鲜已经明显重启了一座老旧的核反应堆。这座反应堆作为2007年一项国际协定的一部分,本来已经开始拆除。

约翰霍普金斯大学的美韩研究所星期三说,新的商业卫星图片提供了确凿的证据,那就是宁边的钚反应堆正在通过一条新的排泄管,向一条河里排出热的废水。

上个月,这个机构报告说,尽管俄罗斯警告说,重启反应堆会导致朝鲜半岛的灾难,但是有迹象显示,陈旧的宁边反应堆可能已经开始运转。当时,俄罗斯的外交人士形容这个反应堆处于年久失修的恐怖状态。

这个新的消息公布之际,美国专家刚刚会晤了朝鲜官员,讨论朝核会谈事宜。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论