2013年9月3日星期二

美国之音: 美泳将尼亚德首次横渡古美间的海峡

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
美泳将尼亚德首次横渡古美间的海峡
Sep 2nd 2013, 19:48, by noreply@voanews.com (美国之音)

美国耐力游泳健将戴安娜•尼亚德成为在没有防鲨笼的保护下横渡古巴和美国之间凶险水域的第一人。

这是64岁的尼亚德第五次,也是最后一次尝试横渡从哈瓦那到美国佛罗里达州最南端的海域。星期一,她完成历时53小时、全程177公里的征程,以胜利者的姿态挥动着拳头上岸。

尼亚德看上去有些头晕,并被晒伤,嘴唇也肿了起来。她一上岸就被放置在担架上并接受治疗,其中包括静脉输液。

当尼亚德快要游到海岸、就要实现她的一生梦想之际,数百人聚集在岸边给她加油。她第一次尝试横渡佛罗里达海峡是在1978年,当年她28岁。自从2010年以来,她进行了更多尝试,但都因体力不支、有毒水母攻击和遭遇风暴而中途放弃。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论