2013年9月3日星期二

美国之音: 中国国资委主任蒋洁敏被免职

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
中国国资委主任蒋洁敏被免职
Sep 3rd 2013, 09:53, by noreply@voanews.com (美国之音)

中国国家媒体说,国有资产监督管理委员会主任蒋洁敏已被免职。几天前,有关当局宣布蒋洁敏在接受腐败调查。

新华社星期二说,蒋洁敏由于涉嫌严重违纪而被免职。在中国,这一指称几乎都意味着腐败行为。

新华社星期日说,蒋洁敏因涉嫌与中石油集团贪腐案有关而受到调查。现年57岁的蒋洁敏曾担任中石油集团董事长。

中国国家主席习近平誓言要严厉打击中共党内大量存在的贪腐现象。到目前为止,广泛宣传的反腐行动主要针对较低级别的官员。

但有迹象表明,中共可能会将反腐矛头对准一些高层官员。上星期有报道说,北京对周永康展开腐败调查。直到去年,周永康还是中国最高层领导人之一。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论