2013年9月3日星期二

美国之音: 巴西就间谍报道召见美国大使

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
巴西就间谍报道召见美国大使
Sep 2nd 2013, 20:27, by noreply@voanews.com (美国之音)

巴西政府召见了美国大使,因为有新的消息说,美国国家安全局进行了针对巴西总统罗塞夫的间谍活动。

巴西外交部的一名发言人说,在巴西环球电视台报道美国针对罗塞夫总统和墨西哥总统涅托进行间谍活动后,美国大使托马斯•香农星期一被召见。

在巴西环球电视台星期天的广播中,为英国《卫报》做专栏记者的美国记者格林沃尔德说,他从美国国安局泄密者斯诺登那里得到的情报显示,美国侦测了巴西总统的通讯记录,包括电邮和电话。

格林沃尔德还对环球电视台说,一份日期为2012年6月的文件显示,在墨西哥总统涅托当选前的一个月,他的通信已经被监听。

巴西总统罗塞夫计划于10月对美国进行国事访问。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论