2013年10月27日星期日

美国之音: 伊拉克爆炸事件导致37人死亡

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
伊拉克爆炸事件导致37人死亡
Oct 27th 2013, 10:55, by (美国之音)

伊拉克首都巴格达发生一连串汽车炸弹爆炸,造成至少37人丧生,几十人受伤。
 
有关官员说,星期天巴格达多处地点发生至少九起爆炸,其中大都发生在什叶派居民区。
 
目前尚无人声称对爆炸事件负责,不过什叶派和逊尼派伊斯兰份子,有教派纷争导致暴力的历史。
 
联合国有关资料显示,今年4月什叶派占主导的保安部队在巴格达北部攻击一处逊尼派抗议者营地以来,已有5000多人死于伊拉克的武力袭击事件。
 
分析人士警告,这次2008年以来最惨烈的暴力浪潮表明,广泛的教派屠杀可能卷土重来。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论