2013年10月1日星期二

美国之音: 孟加拉国一名反对派议员因战争罪被判死刑

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
孟加拉国一名反对派议员因战争罪被判死刑
Oct 1st 2013, 10:06, by noreply@voanews.com (美国之音)

孟加拉国战争罪法庭判处一名反对派议员死刑,他被判在孟加拉国1972年脱离巴基斯坦的独立战争期间犯下战争罪。
 
达卡的这家有争议的法庭星期二裁决反对派议员萨劳丁·卡德尔·乔杜里犯有包括"群体灭绝"在内的战争罪行。他被控在战争期间帮助和下令杀害至少200名平民。
 
乔杜里是主要反对党孟加拉国民党成员和六届议员。他的支持者说,审判乔杜里是出于政治动机。
 
法庭已经裁决至少六人犯有战争罪,这些罪名都与孟加拉独立战争有关。自从今年年初以来,至少有100人在反对这些审判的抗议活动中被打死。星期二,当局实行了严密的保安措施,法庭内外戒备森严。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论