2013年10月18日星期五

美国之音: 伊朗犯人面临第二次绞刑

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
伊朗犯人面临第二次绞刑
Oct 17th 2013, 21:26, by (美国之音)

伊朗首席大法官星期四面临争议的呼声,是否赦免一名被施以绞刑,第二天被发现在停尸房还活着的毒品贩子。

这名犯人是今年37岁的阿里莱扎,他在伊朗东北部一座政府监狱最初被执行死刑之后,在场的医生曾经宣布他已经死亡。

但是根据官方媒体报道,当这名犯人的家人第二天去收尸的时候,却发现他还有气。

目前这名犯人被送医治疗,但是据报一名法官说,一旦医疗人员确认他的健康条件足够好之后,他将被再次处死。

伊朗一名专门研究死刑案例的人权律师穆罕默德•穆斯塔法伊告诉美国之音波斯语组说,伊朗首席大法官有权阻止两次执行死刑。

伊朗一些人权律师已经向首席大法官阿亚图拉•拉里贾尼发出了一封请愿信,要求停止再次执行死刑。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论