2013年8月27日星期二

美国之音: 北京:中日领导人不大可能近期会晤

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
100 Greatest Books on MP3

Get the 100 greatest books of all time preloaded on an MP3 player. Listen to the classics like Tom Sawyer, Moby Dick, Pride & Prejudice & 97 more. Less than $1 each.
From our sponsors
北京:中日领导人不大可能近期会晤
Aug 27th 2013, 08:17, by noreply@voanews.com (美国之音)

一名中国高层外交官对中国和日本领导人在20国集团峰会期间举行会谈的可能性持怀疑态度。20国集团峰会将于下星期在俄罗斯举行。

中国副外长李保东星期二说,考虑到中日两国关系由于领土争端而处于紧张状态,安排这种会谈将非常困难。

日本首相安倍晋三曾经提议与中国方面举行高层会谈。有报道暗示,安倍晋三希望在20国集团会议期间与中国国家主席习近平进行一次非正式会晤。

李保东拒绝接受据报日本提出的这一建议,并说日本方面缺乏诚意。他说,举行会晤不应仅是为了握手和合影,而应是为了解决问题。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论