2013年8月28日星期三

美国之音: 东盟国防部长会议将讨论南海领土争端问题

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
东盟国防部长会议将讨论南海领土争端问题
Aug 28th 2013, 07:55, by noreply@voanews.com (美国之音)

华盛顿 — 预计,南中国海领土争端将是东盟国防部长会议的首要议题,这次会议将于星期三在文莱召开。

来自美国、中国、日本、韩国和其他地区强国的高层国防官员也将出席这次为期两天的东盟会议。

在会议召开之前,一些东盟成员国的外交部长同意协调行动,敦促中国就制定有关行为准则事宜进行谈判,以避免在领土争端中爆发冲突。

有关官员说,美国国防部长哈格尔计划在会议期间会晤中国国防部长常万全将军时提出通过谈判制定行为准则问题。

中国与几个东南亚国家有着领土争端,但不肯与东盟讨论领土争端问题,而主张分别与有关国家处理有关问题。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论