2013年8月28日星期三

美国之音: 脸书:很多政府向脸书索要用户资料

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
脸书:很多政府向脸书索要用户资料
Aug 27th 2013, 19:16, by noreply@voanews.com (美国之音)

社交网站巨头脸书(Facebook)说 ,70多个国家的政府机构在今年上半年向他们索要脸书的数万用户资料。
 
脸书星期二发表的报告显示,各国执法机构索要3万8000名用户的资料,其中大约一半的索取来自美国当局的各个机构。
 
脸书说,该公司的报告记录了从1月1日到6月30日有关政府索要用户资料的每一次要求。
 
活动人士可以利用脸书和推特这样的社交网站作为他们的组织平台,这一功能使得社交网站成为各国政府的目标。今年早些时候土耳其爆发大规模反政府示威期间,土耳其总理埃尔多安曾把社交网站称作是"对社会的最险恶威胁"。
 
微软和谷歌也已经发表了有关政府要求它们交出用户资料的有关数字。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论