2013年8月28日星期三

美国之音: 穆沙拉夫因涉嫌卷入布托遇刺案受审

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
100 Greatest Books on MP3

Get the 100 greatest books of all time preloaded on an MP3 player. Listen to the classics like Tom Sawyer, Moby Dick, Pride & Prejudice & 97 more. Less than $1 each.
From our sponsors
穆沙拉夫因涉嫌卷入布托遇刺案受审
Aug 27th 2013, 16:49, by noreply@voanews.com (美国之音)

华盛顿 — 巴基斯坦前军事领袖穆沙拉夫因涉嫌卷入反对派领导人、前首相贝纳泽尔•布托遇刺案而受审。

审判星期二在有重兵把守的拉瓦尔品第市启动。2007年12月,布托夫人在这里参加政治集会后离开的时候遭遇枪弹和爆炸袭击,当场死亡。

穆沙拉夫否认涉嫌卷入谋杀布托的指控。他受到的指控包括谋杀、策划和协助谋杀。

这位现年70岁的退役将军没有出席星期二的庭审。穆沙拉夫因其生命受到威胁而被准予不必出庭。

公诉人没有具体说明穆沙拉夫如何卷入布托遇刺案。但是,一些报道说,他在布托结束流亡回国后没有向她提供充分的安全保护,而且他事先知道刺杀布托的阴谋。

穆沙拉夫指称塔利班激进分子策划了谋杀。他说,他曾经就安全威胁向布托发出过警告。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论