2013年9月13日星期五

美国之音: 旅行者1号航天器冲出太阳系

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
How to Make, Market, and Sell eBooks

Essential and free e-publishing methods to market ebooks at major retailers and personal sites/blogs. Sign up for this online course for just $29.
From our sponsors
旅行者1号航天器冲出太阳系
Sep 12th 2013, 22:59, by noreply@voanews.com (美国之音)

一架人造航天器史无前例地冲出了太阳系,进入深邃寒冷的星际太空。

美国航空航天局星期四证实,1977年发射的旅行者一号宇宙探测器现在离开太阳190亿公里,并已经进入未经探测的陌生领域。

航空航天局说,旅行者1号是去年进入外空间的,但是有关证据需要这么长时间方能抵达地球。

航空航天局科学家称此为科学史上意义最为重大的技术成就之一。

旅行者1号如今将探测人类从未涉足的部分宇宙。如果一切按计划进行,那么旅行者1号将在2025年前用无线电波汇报它所发现的一切详情,而预计到2025年它的核燃料将会耗尽。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论