2013年9月13日星期五

美国之音: 中国警方抓走一名支持公民运动的商人

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
中国警方抓走一名支持公民运动的商人
Sep 13th 2013, 11:21, by noreply@voanews.com (美国之音)

华盛顿 — 支持中国建立公民社会努力的商人王功权被警方带走,这是中国加紧打压组织松散的民间公民运动的又一迹象。
 
风险投资人王功权的朋友笑蜀说,警察星期五从王功权在北京的家中被他带走,罪名是扰乱公共秩序。
 
在这之前,当局拘捕了"新公民运动"的两位主要成员许志永和笔名为郭飞雄的杨茂东。王功权参与了联署声援活动,但据信他不是"新公民运动"的积极组织者。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论