2013年8月17日星期六

美国之音: 菲律宾渡轮与货轮相撞,至少24人丧生

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Buy Bulbs, Seeds, and Plants

Our mission is to bring you top quality flower bulbs, perennial plants and other horticultural products exclusively over the internet, at the most economical prices.
From our sponsors
菲律宾渡轮与货轮相撞,至少24人丧生
Aug 17th 2013, 03:13, by noreply@voanews.com (美国之音)

在菲律宾中部,一艘渡轮星期五晚间与一艘货轮相撞后很快在宿雾省附近海岸沉没, 造成至少24人死亡,200多人失踪。

海岸警卫队的一位发言人星期六早上说, 名叫"圣托玛斯-阿奎纳斯"的渡轮的乘客记录显示,这艘渡轮在宿雾市附近与载重量达到一万一千吨的Sulpico Express 7货轮相撞时,船上载有692名乘客。

不过,菲律宾海岸警卫队的副指挥官图亚松海军少将后来对媒体表示,渡轮上有870名乘客与船员。到星期六早些时候,对于这些不同的数字还没有一个一致的说法。

当局说,他们正在展开大规模的搜救行动。图亚松海军少将说,有600多人已经被救起。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论