2013年10月2日星期三

美国之音: 美财长警告债务上限威胁

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Free Bestselling eBooks

It's easy: sign up in under 10 seconds, tell us what kind of eBooks you love & we'll email you a list of deals every day - FREE! Join now!
From our sponsors
美财长警告债务上限威胁
Oct 2nd 2013, 02:41, by noreply@voanews.com (江天)

华盛顿 — 美国财政部长雅各布•卢星期二再次向国会发出警告,称防止触及债务上限的所有手段即将用尽。

他在给国会的信中说,尽管他下令动用特殊手段,但是仍然难免在10月17日触及债务上限。这些特殊手段包括推迟退休金的支付。最后的特殊手段包括动用维持美国货币稳定的230亿美元紧急基金。

所谓债务上限是国会规定的。如果不提高上限,到10月17日之后,美国政府就没有钱偿还债务,也就是违约。

雅各布•卢在信中说,如果政府长时间关闭,情况还会变化。

一些经济学家说,政府关闭虽然是严重的问题,但是,如果违约,那将是更严重的问题。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论