2013年10月2日星期三

美国之音: 华盛顿街头感受政府关闭的影响

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
华盛顿街头感受政府关闭的影响
Oct 1st 2013, 16:30, by noreply@voanews.com (杨晨)

华盛顿 — 今天是美国联邦政府部分关闭第一天。在政府部门聚集的朗方广场(L'Enfant Plaza)地铁站,接到临时解雇(furlough) 通知的联邦政府雇员在搭地铁回家。
 
联邦紧急事务管理局雇员詹姆斯•怕特森乐观地告诉美国之音,管理层最近一直和雇员们保持良好沟通,制定了应急计划。他说希望政府关闭尽快结束。
 
这次关闭导致大约80万政府雇员临时失业。
 
政府关闭的直接影响之一是,来到华盛顿旅游的国际国内游客无法参观史密森博物馆。
 
记者在游客们非常喜欢的航空航天博物馆遇到一家来自阿根廷的游客,他们说非常失望。
 
这次是美国政府17年来第一次关闭。政府关闭可能持续一天也可能持续数星期。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论