2013年8月9日星期五

美国之音: 疟疾疫苗研究取得突破

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Publish Your Book on Kindle

Learn to self-publisher your book on Kindle. Boost your brand and credibility with this step-by-step training course for just $99. Enroll today.
From our sponsors
疟疾疫苗研究取得突破
Aug 8th 2013, 21:07, by noreply@voanews.com (美国之音)

美国研究人员说,他们在一小组志愿者身上试验一种疟疾疫苗取得了成功。这些研究人员说,这种疫苗是安全的,它导致志愿者免疫系统产生反应,使之保护健康的成人免受疟疾感染。

人们是由于被带有疟原虫的蚊子叮咬而感染疟疾的。这种疫苗含有尚处于生命周期中未成熟阶段的弱化的疟原虫。今后的研究将评估这种疫苗的不同剂量对其它寄生虫菌株的抑制作用,也将试验这种疫苗的有效期限。

世界卫生组织报告说,疟疾每年夺取近80万人的生命,而且多数死亡病例发生在居住在非洲的儿童身上。世卫组织说,在撒哈拉沙漠以南的非洲地区,每一分钟就有一名儿童死于疟疾。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论