2013年8月10日星期六

美国之音: 台湾讨论是否放‘高温假’

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
2012 Intl Green Construction Code

Sign up for the most comprehensive introductory course available on the web for the 2012 International Green Construction Code (IgCC). Just $29.
From our sponsors
台湾讨论是否放'高温假'
Aug 10th 2013, 03:44, by noreply@voanews.com (莉雅)

台北 — 台湾的夏季本来酷暑难当,今年夏天则尤其炎热。台北市8月9号的温度达到摄氏39.3度,打破百年以来的纪录,使"高温假"的议题又搬上台面。在劳工期待放"高温假"的同时,工商团体则担心它会对经济造成冲击,建议政府相关部门审慎考虑。台湾行政院长江宜桦9日接受媒体采访时表示,是否放高温假将交由专业单位评估。人事行政总处将于下周邀集气象、劳动条件、法律、医疗等方面的专家学者与相关部门讨论,并已搜集各国案例做为参考。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论