2013年9月14日星期六

美国之音: 焦点对话:林彪坠机四十二载,权斗黑幕有多深?

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Get the best music

Get a playlist of the best music from the best blogs delivered to your inbox, every Monday at Noon (Pacific Time).
From our sponsors
焦点对话:林彪坠机四十二载,权斗黑幕有多深?
Sep 13th 2013, 11:27

四十二年前的九月十三日凌晨,林彪及其家人乘坐飞机从山海关机场仓皇出逃,最后在蒙古温都尔汗机毁人亡。这一事件被认为是中共党史的一个重大转折,标志着中国最高领袖毛泽东和他的指定接班人以暴烈方式决裂,也标志着毛泽东神话和文革神话的破产。但直到今天,中共仍然没有对林彪事件作出清晰的解释,也没有对林彪进行公正的评价。中共为何一直对林彪和毛泽东的关系讳莫如深?当年的林彪事件和今天的中国权斗政治有何一脉相承之处?

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论