2013年10月22日星期二

美国之音: 文莱向实施伊斯兰法推进

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Subscribe to Bloomberg Businessweek

Get Bloomberg Businessweek for 84% off what others pay on the newsstand - that's like getting 38 complimentary issues! Sign up today.
From our sponsors
文莱向实施伊斯兰法推进
Oct 22nd 2013, 11:54, by (美国之音)

文莱宣布推进实施在其刑法中加入更多伊斯兰法规的计划。
 
文莱苏丹哈桑纳尔.博尔基亚周二表示,伊斯兰教刑事条款将在6个月内开始分阶段加入刑法。
 
这些条款包括几个严厉的惩罚,如以投石处死通奸者,对饮酒者处以鞭刑,将偷盗者砍断手足等。
 
这些惩罚将只适用于穆斯林。在这个石油资源丰富的东南亚国家大约40万人口中,穆斯林占三分之二。
 
对国家行使接近全部控制权的文莱苏丹,多年来一直呼吁引进伊斯兰法,与该国的民事法庭一同使用。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论