2013年11月16日星期六

美国之音: 中国船只今年第50次进入钓鱼岛领域

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
中国船只今年第50次进入钓鱼岛领域
Nov 16th 2013, 07:28, by (黄耀毅)

台北 — 根据朝日新闻、读卖新闻、时事通信等日本媒体报道,4艘中国海警局11月16号早上进入钓鱼岛海域,日本海上保安厅立刻因应,警告中国官方船只离开。
 
日本媒体报道,这4 艘中国船只在今天早上日本时间9点20分"入侵冲绳县尖阁诸岛领海",这4艘分别是海警2112、海警2151、海警2337,以及海警2506。日本第11管区海上保安厅说,这4艘中国海警船于13号到14号之间,在邻近海域航行。进入海域之后两小时,在日本保安厅要求下离。这是中国船只在今年第50次进入该海域。
 
为了因应中国海警船的活动,日本政府将原本设于首相官邸危机管理中心的"情报联络室",转为"官邸对策室",以求积极搜集资讯、加强戒备。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论