2013年8月16日星期五

美国之音: 中国法院维持对刘晓波妻弟刘辉的判决

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
中国法院维持对刘晓波妻弟刘辉的判决
Aug 16th 2013, 07:53, by noreply@voanews.com (美国之音)

华盛顿 — 一家中国法院维持对被监禁的中国诺贝尔和平奖得主刘晓波的妻弟刘辉的11年监禁判决,而一些人士认为这一判决是出于政治动机。

刘辉的亲属、律师和支持者立即对怀柔法院星期五的裁决表示谴责。

今年6月,刘辉被判在一桩房地产交易中以欺诈手段获利大约50万美元的罪名成立。刘辉对此提出抗辩,指出这是当局对他家人从事异议活动的报复。

刘辉的姐姐刘霞是刘晓波的妻子。自刘晓波2010年获得诺贝尔和平奖后,刘霞实际上一直在未被起诉的情况下受到软禁。

刘晓波因倡导在中国实行和平民主改革而获得诺贝尔和平奖。2009年,刘晓波因"颠覆"罪名被判11年监禁。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论