2013年8月29日星期四

美国之音: 欧盟敦促中国释放活动人士许志永

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
How to Make, Market, and Sell eBooks

Essential and free e-publishing methods to market ebooks at major retailers and personal sites/blogs. Sign up for this online course for just $29.
From our sponsors
欧盟敦促中国释放活动人士许志永
Aug 29th 2013, 01:17, by noreply@voanews.com (美国之音)

欧盟星期三敦促中国释放著名的活动人士许志永和其他因为和平表达观点被关押的人士,尊重言论自由这一国际准则。

欧盟外交与安全政策高级代表阿什顿星期三发表声明说,北京应该"释放许志永和其他因为和平表达观点被拘留或软禁的活动人士."

许志永是北京大学的一名讲师,他呼吁释放由于要求官员公示财产而被捕的活动人士,结果他自己上个月因此而被拘留。

中国新领导人习近平接班后大力提倡反腐廉政。但是,要求官员公示财产和揭露腐败的人士相继被捕。

阿什顿说,许志永的遭遇以及在最近几个月公开主张法治、透明、社会公正和反腐的其他活动人士被捕,令欧盟"深感关注"。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论