2013年8月29日星期四

美国之音: 达赖喇嘛将与昂山素季会面

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
达赖喇嘛将与昂山素季会面
Aug 28th 2013, 15:45, by noreply@voanews.com (美国之音)

西藏流亡精神领袖达赖喇嘛和缅甸民主象征昂山素季9月15至17号将在布拉格出席人权论坛年会。届时,两位诺贝尔和平奖得主将会面。
 
人权论坛是捷克已故总统瓦茨拉夫·哈维尔和大屠杀幸存者美国人伊利·威塞尔1997年发起的,目的是更好地理解从独裁政权向民主过渡期间需要做些什么,以及更好地了解是什么因素导致这个过程停顿或迷失方向。
 
论坛发言人菲利普·塞贝克说,达赖喇嘛和昂山素季都将在会上发表讲话,跟100多名与会者讨论民主过渡时期面临的挑战与危险。
 
达赖喇嘛和昂山素季第一次见面是去年6月在伦敦。在那次30分钟的会面中,达赖喇嘛表示相信,昂山素季将像她父亲一样对人类做出巨大的贡献。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论