2013年8月23日星期五

美国之音: 中国公民运动活动人士许志永被正式逮捕

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
中国公民运动活动人士许志永被正式逮捕
Aug 23rd 2013, 10:20, by noreply@voanews.com (陆杨)

华盛顿 — 中国知名公民运动活动人士许志永被正式逮捕,对他的指控是扰乱公共秩序。同时,中国正在打压可能挑战中共统治的民间建立公民社会的努力。

许志永的律师张庆方说,他的合伙人获知,许志永星期四(8月22日)被北京检察院正式批捕。逮捕通知书将很快送达许志永的家人。

许志永是个温和,但敢于直言的活动人士。他倡导平等接受教育权利,要求官员公开个人财产。他还是一个松散的"新公民组织"的创始人,号召人们每个月举行聚餐"同城饭醉",讨论中国的宪法等问题。许志永7月16日被北京公安局正式刑事拘捕。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论