2013年9月28日星期六

美国之音: 美国务卿克里就中国国庆发表讲话

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
美国务卿克里就中国国庆发表讲话
Sep 27th 2013, 22:50, by noreply@voanews.com (美国之音)

我很高兴地代表奥巴马总统和美国人民在10月1号中国国庆节到来之际向中国人民表示良好的祝愿和祝贺。

自尼克松总统41年前访华我们两国关系取得了历史性发展。我们共同打造一种成熟的关系,在这种关系下我们承认经济繁荣不是你输我赢,一个繁荣的中国对美国有利,一个繁荣的美国对中国有利。

今年在阳光庄园、在战略与经济对话、在G-20国会议上坦诚和有建设性的对话都是促进我们继续发展积极与全面合作的重要步骤,包括我们提升我们在气候变化和可持续能源领域合作的共同利益。同样重要的是两国学生、学者、科学家和商业界人士之间的紧密关系。

在中国64周年国庆到来之际, 美国祝愿你们与亲朋好友度过一个愉快的节日。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论